Ministráns lelki hétvégén vettek részt a müncheni magyar közösség fiataljai Teisendorfban

Külhoni – 2018. július 11., szerda | 14:14

Július 6-án, pénteken érkezett a bajorországi Teisendorfban szervezett lelki hétvégére a Müncheni Magyar Katolikus Egyházközség tizenhat ministránsa. A találkozóról az egyik résztvevő, Gramling Olivér írt beszámolót.

Amikor megérkeztünk, elfoglaltuk szobáinkat és megvacsoráztunk. Vacsora után játszottunk, és összeültünk, hogy megismerkedjünk egymással, mivel társaink nemcsak Münchenből érkeztek, hanem Erdingből és Rosenheimből is.

Másnap reggeli után lelki foglalkozások következtek. Ennek keretében megismerkedtünk Szent Margit életével, a szentmise válaszait gyakoroltuk, megnéztünk egy rövid tanító videófilmet, illetve készültünk a másnapi szentmisénkre: gyakoroltuk az énekeket, elosztottuk, kik olvassák a könyörgéseket és szentleckét, és gyakoroltuk ezeket.

Ebéd után Salzburgba kirándultunk: sétát tettünk az óvárosban, megtekintettük a csodálatos dómot, Mozart szülőházát és a Mirabell kastélyt. Mielőtt visszautaztunk szállásunkra, fagyiztunk egy nagyon szép cukrászdában. Vacsora előtt még maradt időnk egy kicsit játszani, aminek nagyon örültünk. Vacsora után még egyszer gyakoroltunk a másnapi szentmisére.

Másnap reggel összepakoltunk, mert el kellett hagynunk szobáinkat, majd szentmisén vettünk részt. Ezután a kisebbek kedvéért átismételtük, hogy hogyan kell ministrálni, illetve hogyan kell egy ministránsnak helyesen viselkednie. Ebédig még maradt egy kis időnk, és így játszhattunk. Ebéd után elsétáltunk a faluba, ahol nagyon finom olasz fagylaltot ettünk. Visszatérve szállásunkra még búcsúzóul egy kicsit játszhattunk, majd magunkhoz vettük csomagjainkat, és elindultunk a pályaudvarra. Gyorsan eltelt ez a hétvége. Nagyon köszönjük a kirándulást Erzsi néninek és János atyának!