A négy diák, Ongai Erik, Mucsi Dániel László, Takács Valentin és Galambos Mihály matematikatanáruk, Zsiros Péter vezetésével könnyebb és nehezebb feladatlapokat állított össze a tizedik osztályosok számára.
A másodfokú egyenletekkel kapcsolatos feladatlapokat összesen 75 tanulóval oldatták meg, majd a megoldásokban előforduló hibákat kigyűjtötték és típusok szerint csoportosították. A leggyakrabban előforduló hibákat elemezték, majd ezeken alapuló oktatási segédleteket készítettek diáktársaik számára.
A számítógépen futtatható interaktív oktatási segédletek matematikai feladatokat adnak fel, egyesével rákérdeznek a megoldás lépéseire, és magyarázzák is azokat. A segédanyagok kérdéseket tesznek fel, melyekre több (A, B, C és D) válaszlehetőséget adnak, ezek közül kell kiválasztani a helyeset. Az egyetlen helyes válasz mellett levő hibás válaszokban az előzetesen megírt dolgozatok leggyakoribb hibái jelennek meg. Ha a segédletet használó tanuló hibás válaszlehetőséget ad meg egy kérdéshez, a számítógép automatikusan megmagyarázza, mi a téves a kiválasztott feleletben.
Tanév végén a kutatócsoport tagjai érdeklődő tanárok és diákok számára tartottak előadást tevékenységükről, eredményeikről. Szóltak a hibák megfigyeléséről, az azt követő vizsgálatokról, és bemutatták a kifejlesztett oktatási segédleteket.
A kutatócsoport elkezdte az elkészült segédletek tesztelését, az eddigi eredmények biztatóak.
Fotó: Szombathelyi Egyházmegye
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria