Az előadás alappillérei a következők voltak: a kooperatív pedagógiai módszerek, a digitális eszközök használata és a projektalapú tanulás.
A közvetlen hangulatú előadás révén a hallgatók betekintést nyerhettek a hitoktatás olyan módszereibe, amelyekkel fel tudják kelteni a fiatalság figyelmét, be tudják vonni őket a megismerés folyamatába, hiszen a sok önálló feladat révén mélyebb tudásra tehetnek szert. Elsősorban az iskolai hitoktatás volt a téma, hiszen annak során más módszereket kell alkalmazni, mint a plébániai hittanoktatásban. Többször elhangzott, hogy az iskolai oktatásnál különös figyelmet kell fordítani a felkészülésre, és nem szabad alacsonyabb szinten tanítani a többi tantárgyhoz képest.
Nem szabad a hittant ugyanúgy tanítani mindenkinek, hiszen mindenki más mértékben tudja megérteni. Ezért jó módszer, ha csoportmunkát és projekteket alkalmaznak, hiszen a felkutatott, megértett és előadott tudás sokkal mélyebben rögzül a tanulókban. A keresztény fiatalok a projektek során megtanulhatják, hogyan beszéljenek hitükről, hogyan vallják meg azt.
Az értékelést egészen új élménnyé teheti a digitális eszközök használata, néhány laminált lap, egy előre megírt kérdéssor, valamint a mobiltelefon használatával gyorsan és játékos formában lehet felmérni a közönség tudását, amit az informatikai rendszer azonnal vizuálisan is visszajelez.
Az előadó betekintést nyújtott a projektalapú oktatásba egy példán keresztül. Ez a módszer sok felkészülést igényel a tanár részéről, de a diákokat is jobban bevonja az órába.
Az előadás visszanézhető ITT.
Forrás: Flehner Péter/Győri Egyházmegye Sajtóiroda
Fotó: Brenner János Hittudományi Főiskola
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria