KÉPGALÉRIA – klikk a képre!
A szakmai rendezvény középpontjában a köznevelés és a felsőoktatás minden szintjének gyakorlati, valamint képzési-elméleti háttere állt. A konferencián részt vettek az ország számos felsőoktatási és köznevelési, valamint pedagógiával foglalkozó intézményének – többek között az Apor Vilmos Katolikus Főiskola, a Károli Gáspár Református Egyetem, a Szent Atanáz Görögkatolikus Hittudományi Főiskola, a PPKE BTK Vitéz János Tanárképző Központ, az Árpád-házi Szent Erzsébet Középiskola, Óvoda és Általános Iskola, valamint a Marianum Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Gimnázium – munkatársai.
Az egész napos rendezvénynek a PPKE esztergomi épülete, a Iohanneum adott otthont. Nemesi Attila tanulmányi dékánhelyettes köszöntőbeszédével kezdődött a konferencia, majd négy plenáris előadás hangzott el a délelőtt során.
Elsőként Kaposi József István egyetemi docens, az Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézetének tudományos tanácsadója vázolta a demokráciára nevelés aktuális kérdéseit, ismertetve az ezzel kapcsolatos tudományos kutatócsoport legfrissebb kérdőíves felmérésének eredményeit. Ezt követően Csájiné Knézics Anikó, a Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium mesterpedagógusa Megtartva és megújítva, állandó értékek – megújuló módszerek című előadását hallhatták az érdeklődők, amelyben a szakember a 21. századi technikai eszközök és a hagyományos pedagógiai módszerek egyensúlyának megtalálását tűzte ki célul. Harmadikként Fehérvári Krisztina, az Új Nemzedék Központ alprojektvezetője tartott előadást a tehetséggondozás lehetőségeiről és az ezzel kapcsolatos állami szerepvállalásról.
A plenáris ülésszakot Szőke-Milinte Enikő egyetemi docens, a konferenciát szervező PPKE VJTK megbízott intézetvezetője zárta innovatív értekezésével. A Z és az Alfa generációk új megismerési és tanulási stratégiáinak bemutatása után a tanulási környezetek 21. századi, megváltozott iskolai helyzetét és lehetséges alternatíváit ismertette.
A program délután szekció-előadásokkal folytatódott, hét szekcióban, melyek témái a következők voltak: Óvodapedagógia és tanítóképzés; A tanítóképzés története; Tanítás- és tanulásmódszertan (két alszekcióban); Tanítóképzés és mentorálás; valamint Tanárképzés (két alszekcióban). Az előadások anyaga szerepel majd a készülő tanulmánykötetben, melyet a PPKE VJTK ad ki. Olyan különleges témák is szóba kerültek, mint A japán oktatási rendszer; Az izraeli oktatás lehetőségei és kihívásai; A kéttanáros modell gyakorlati megvalósítása az oktatásban; A szexuális nevelés helye a tanárképzésben; Az élőszavas mesemondásra épülő interaktív népmese-feldolgozás; vagy Az idegennyelv-oktatás Magyarországi hatékonysága.
Forrás és fotó: PPKE BTK Dékáni Hivatal
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria