Alig öt éve, 2012. december 12-én XVI. Benedek indította el @Pontifex megjelöléssel a pápai Twitter-fiókot, mellyel a mindenkori egyházfő milliók figyelmét irányítja azokra az értékekre, melyek a Katolikus Egyház és az egész emberiség számára fontosak.
Ferenc pápa Twitter-üzenetei sokszor valamilyen spirituális gondolatot fogalmaznak meg, máskor az adott nap szentjére irányítják a figyelmet. Tweetjei az idők során nem vesztettek népszerűségükből, sőt az utóbbi egy év során mintegy kilencmillióval szaporodott a követők száma.
Ferenc pápa jelen van a digitális világ számos egyéb csatornáján is. A tömegtájékoztatás 2014-es világnapjára írt üzenetében megállapította: „A digitális hálózat lehet egy emberségben gazdag hely, amely nem vezetékek, hanem személyek közötti hálózat.” A keresztény tanúságtétel a világháló révén el tudja érni azokat is, akik az Egyháztól távol vagy a perifériákon élnek. Ferenc pápa 2015. március 19. óta jelen van az Instagram közösségi oldalon is @Franciscus névvel, itt ötmillió követője van.
A Szentatya közösségi médiában közzétett üzenetei iránt a 25–35 év közötti korosztály a legfogékonyabb, és a legtöbben Brazíliából és az Egyesült Államokból követik őket.
Forrás: Vatikáni Rádió
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria