Az elmúlt bő egy évben soha nem látott nehézségekkel kellett szembenéznie a turisztikai szektornak a koronavírus-járvány következtében. Ez adta az alapot a „Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030” újragondolásához, mely kitűzi a célokat és meghatározza az elérésükhöz vezető utat. Olyan eszközrendszert adhat a turisztikai szereplők kezébe, amely megteremti a válságálló turizmus alapjait.
A stratégia közös gondolkodás és javaslatok eredménye. Az aláírt nyilatkozat nemcsak a válságból való kilábalás, de a turizmus távolabbi jövőjének alapdokumentuma is egyben, amely kijelöli a fejlődési utat az ágazat számára. Ennek egyik leghangsúlyosabb eleme az adatvezérelt ágazatirányítás lesz.
A május 27-én a szakmai szervezetek és a történelmi egyházak képviselői által aláírt nyilatkozat legfőbb üzenete, hogy bíznak a közösen kialakított stratégiában, az összefogás erejében.
Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója az esemény sajtótájékoztatóján kiemelte, hogy a cél a válságot követően nem változott: a turizmus legyen ismét a magyar gazdaság húzóágazata, és 2030-ra Magyarország legyen Közép-Európa legnépszerűbb turisztikai célpontja.
A közös nyilatkozatot – melynek szövege ITT olvasható – az alábbi egyházak képviselői látták el kézjegyükkel: Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség, Magyar Katolikus Egyház, Görögkatolikus Metropólia, Magyarországi Evangélikus Egyház, Magyarországi Református Egyház.
Forrás és fotó: Magyar Turisztikai Ügynökség; Hajdúdorogi Főegyházmegye
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria