Személyre szóló matematikaoktatás a Máltai Szeretetszolgálat iskoláiban

Hazai – 2024. június 24., hétfő | 9:01

A hagyományos tanítási modelltől eltérő, a hátrányos helyzetű gyermekek felzárkózását segítő innovatív pedagógiai megoldások a diákok mérhető teljesítményében is megmutatkoztak a most véget ért tanévben a Magyar Máltai Szeretetszolgálat közoktatási intézményeiben.

Júniusban 157 végzős diák ballagott el a Máltai Szeretetszolgálat hét általános iskolájából, közülük a korábbiaknál többen, 39-en folytatják tanulmányaikat érettségit adó középiskolában, míg a többiek jellemzően szakképző intézménybe jelentkeztek.

A karitatív szervezet húsz közoktatási intézményt tart fenn; iskolái és óvodái jellemzően nehéz helyzetű kistelepüléseken működnek, ahol a gyerekek felzárkóztatásához a hagyományos tanítástól eltérő, rugalmas és innovatív pedagógiai módszerek szükségesek.

A több mint tíz éve formálódó szemléletmód egyik kézzelfogható eredménye volt, hogy a Málati Szeretetszolgálat általános iskoláiban valamennyi felső tagozatos diák számára elérhetővé tették az egyénre szabott matematikaoktatást kínáló Matific programot.

A tudásszint felmérése után a hiányosságok pótlására személyre szóló feladatsort kínáló program költségeit adományokból teremtette elő a karitatív szervezet, a kedvező tapasztalatok után pedig 1500 gyermeknek tette elérhetővé a rendszer használatát.

Májusban a világ legnagyobb online matematikaversenyeként hirdetett megmérettetésre 426 hazai általános iskola nevezett be, ezen a Máltai Szeretetszolgálat tarnabodi iskolája a 23. helyen végzett, de a többi iskola is a mezőny első felébe került a gyerekek teljesítménye alapján.

A Máltai Szeretetszolgálat gyöngyösi és devecseri szakképző iskoláiban projektalapú oktatás váltotta fel a hagyományos tantermi órákat. A tananyagot hathetes periódusokban, különféle feladatok megoldása közben sajátították el a diákok. Az arányszámítást például a vendéglátás-turizmus ágazatban tanulók lepénykenyérreceptjének változtatásával gyakorolhatták, és a visszajelzések szerint a korábbinál jobban meg is tanulták.

Az új oktatási modell eredményességét a tanév végén tett állami záróvizsgák bizonyították, amelyeken a diákok az előző tanév végén szerzett 3,13-as iskolai átlageredményt 4,25-re javították.

Az általános iskolát a nyolcadik osztály befejezése előtt abbahagyó fiatalok számára speciális programot indított a Gyulajon működő intézményében a Máltai Szeretetszolgálat. A csoportba tizenöt már dolgozó fiatal felnőtt jelentkezett; közülük tizennégyen sikerrel el is végezték a képzést. Ők a következő tanévben részszakmai képesítésen tanulhatnak tovább a segélyszervezet dombóvári szakképző iskolájában, ahol többek között cukrászsegéd, szakácssegéd, lakástextil-készítő vagy fémipari előkészítő képesítést szerezhetnek.

Forrás és fotó: Magyar Máltai Szeretetszolgálat

Magyar Kurír

Kapcsolódó fotógaléria