A projekt célja, hogy a hallgatók inspiráló történeteket oszthassanak meg hitükről, egyházukról és az egyetemes Egyházzal való szeretetközösségükről világszerte, miközben helyi híreket készítenek a Good Makes Headlines (A jó a címlapokra kerül) címszó alatt.
A Kommunikációs Dikasztérium és a Gravissimum Educationis Alapítvány a Kulturális és Oktatási Dikasztérium égisze alatt összefogott egy oktatási projektben, amely a médiára és a kommunikációra szakosodott katolikus egyetemi hallgatóknak ad teret. A kezdeményezésben jelenleg részt vesz a Fülöp-szigeteki Dasmariñas De La Salle Egyetem Kommunikációs Tanszéke és az indiai Christ (Krisztus) Intézet Médiatudományi Tanszéke. A projekt a Vatikáni Rádiót platformként kínálja a két intézmény diákjai által készített hírek és médiatartalmak megosztására. Ezáltal hozzájárul a helyi egyházak kulturális gazdagságának jobb megértéséhez, megismeréséhez és megbecsüléséhez, ami az Egyház egyetemességét tükrözi globálisan.
A Good Makes Headlines címszó alatt a multimédiás riportok történeteket mesélnek el a helyi kihívásokról és reményekről, valamint arról, hogy a hit hogyan támogatja ezeket a jobb világ megteremtésére irányuló erőfeszítéseket. A projekt egyben tanulási tapasztalatként is szolgál a hallgatók számára, hogy miként közvetítsék saját helyzetüket a globális világnak, valamint elősegíti a felelősségteljes kommunikációt, amelynek célja a közjó építése.
Forrás: Vatikáni Rádió
Fotó: Vatican News
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria