Az Egri Főegyházmegye káplánjai a Győri Egyházmegyébe kirándultak

Hazai – 2024. augusztus 26., hétfő | 14:07

Minden év augusztusában hagyományos program az Egri Főegyházmegyében a főpásztor és az egyházmegye káplánjainak közös kirándulása. Az egyházmegyés káplántalálkozó ezúttal sem maradhatott el, idén Ternyák Csaba egri érsek szülőföldjén, a Győri Egyházmegyében tartották augusztus 21. és 23. között. Muhari Máté, az egri Jézus Szíve Plébánia káplánjának személyes beszámolója olvasható.

Közös utazásunk Gyöngyösről indult. Győrbe érkezve elfoglaltuk a szállásunkat a szemináriumban, s délután a történelmi belváros épített, kulturális, valamint egyházi örökségét tekintettük meg a római kortól napjainkig. Este a Loyolai Szent Ignác bencés templom és rendház történetét ismertük meg.

A második napon Sopront és környékét látogattuk meg. A délelőtti, hidegségi szentmisét követően érkeztünk meg a leghűségesebb városba, ahol a Szent Mihály-, Nagyboldogasszony-, valamint a Szeplőtelen Fogantatás-templomok megismerése mellett a főtér középkori emlékeit is felfedeztük.

A nap második felében a nagycenki temető Széchenyi-mauzóleumában emlékeztünk meg a legnagyobb magyarról, majd a fertődi Esterházy-kastély pompájában gyönyörködtünk.

A nap utolsó szervezett programjaként ellátogattunk a fertőszentmiklósi plébániatemplomba is, ahonnan érsek atyánk hivatása indult.

Kirándulásunk zárásaként az utolsó napon Győrben a Könnyező Szűz Mária kegyképénél ünnepeltünk szentmisét, majd a Káptalandombot ismertük meg Veres András püspök úr vezetésével.

Szent László királyunk vitéz lovagsága, valamint Boldog Apor Vilmos püspök vértanúsága az egyházmegye ezeréves történetét keretbe foglalva számunkra, egri egyházmegyés káplánoknak is utat mutat. Érsek atyánk vezetése mellett reméljük, hogy a következő években is folytathatjuk a káplántalálkozók sorát.