A kötetet az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem (EKKE) munkatársai: Novák István delegált általános rektorhelyettes; Pukánszky Béla, a Neveléstudományi Doktori Iskola vezetője, Sárkány Péter, a Társadalomtudományi Intézet igazgatója és Schwendtner Tibor, a Filozófia Tanszék vezetője mutatta be a jelenlevőknek.
Teológia, neveléstörténet és nevelésfilozófia – erre a három részre bontható a kötet. Megszületésének gondolatáról Sárkány Péter, az EKKE Társadalomtudományi Intézetének igazgatója beszélt, aki elmondta, a Pázmány Péter Katolikus Egyetemmel közös 2022-es konferencia eredménye a most már kézzel fogható kötet, amely mérföldkőnek számít az intézmény életében. Ez ugyanis egyfajta megnyilvánulása annak, mit jelent egyházi fenntartásban működni.
Az egyes fejezetek tartalmából a kerekasztal-beszélgetés meghívottjai adtak ízelítőt. Novák István delegált általános rektorhelyettes a teológiai metszetek kapcsán fejtette ki gondolatait, többek között a teológiai oktatásban alkalmazott tantárgyakról, a keresztény pedagógia fontosságáról, illetve beszámolt arról is, hogy az Eszterházy Károly Katolikus Egyetemen szeptembertől minden pedagógiai képzésben részt vevő hallgató tanulhat egy féléven keresztül a bibliai és az ókeresztény kor elveiről.
A neveléstörténeti fejezethez kapcsolódóan Pukánszky Béla adott választ Sárkány Péter kérdéseire. Az EKKE Neveléstudományi Doktori Iskolájának vezetője úgy gondolja, egy jó neveléstörténész nem lehet igazán kiemelkedő a munkájában filozófiai tudás nélkül. Ez a tudományterület nem zárhat be, befogadónak és integratívnak kell lennie. Pukánszky Béla hozzátette azt is, hogy a keresztény értékek felmutatása nélkül a pedagógusképzés elképzelhetetlen.
A nevelésfilozófiai résszel kapcsolatban Schwendtner Tibor, az EKKE Filozófia Tanszékének vezetője kiemelte, a pedagógia célja fenntartani az érdeklődést.
Szerző: Vig Gabriella
Forrás: Egri Főegyházmegye
Fotó: Szántó György
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria