Azt mondták, válassza ki, melyik fegyverrel végezzék ki: a saját machetéjével vagy az ő kalasnyikovjukkal. Azt felelte, nem szeretné, ha a számára kedves munkaeszközével ölnék meg, s inkább az ő fegyverüket választja. Rászegezték a kalasnyikovot, ő pedig keresztet vetett. A dzsihadista erre leengedte a fegyvert, és megkérdezte, keresztény-e. Igenlő válasza után azt mondták, a végső döntéssel meg kell várniuk a vezetőjüket. Mikor a vezetőjük pár nap múlva megérkezett, a mobilhívásairól kérdezte a földművest. Azt akarta megtudni, hívta-e a hadsereget vagy a rendőrséget, mert az az életébe került volna. Azt felelte, szegény földművesként nincsenek kapcsolatai a hadseregnél, csak egy barátját üdvözölte. Miután ellenőrizték a készüléket, megkegyelmeztek neki, és egy órákig tartó, erdőn keresztül megtett utat követően a többi foglyukhoz kísérték.
Rengeteg túszuk volt, muszlimok és keresztények egyaránt. A többiekkel ellentétben ez utóbbiak meg voltak kötözve, verték és fenyegették őket. A muszlimok viszont szabadon mozoghattak, sőt, a megszabott időpontokban imádkozhattak is. A földművest végül elengedték, s fél napi gyaloglás után visszaért a Burkina Fasó-i határ közelében található falujába.
Bő egy hónappal korábban fogták el, miközben faágakat vágott és vitt haza a csűr megjavításához. A területen működő fegyveres csoportok ugyanis megtiltották a földműveseknek, hogy fákat vágjanak ki. Nem környezetvédelmi indíttatásból teszik ezt, hanem a túlélésükért, a fegyveresek ugyanis a hajdani sűrű erdőségek maradványai közt találnak biztonságos rejtekhelyet.
A földműves hazatért szülőfalujába, ahol a helyi keresztények – akik Carlos atya, az SMA misszionáriusa által vezetett közösség tagjai – biztonsági okokból minden vasárnap más-más időpontban imádkoznak. A Boldog Charles de Foucauld testvér tiszteletére szentelt plébánia vezetésével megbízott egyházmegyés pap nem lakik a faluban, és csak alkalmanként tud szentmisét celebrálni az itteni híveknek.
Néhány nappal ezelőtt, pár nap leforgása alatt másodjára „látogattak el” fiatal fegyveresek Bomoanga plébániájára, ugyanarra a helyre, ahonnan Maccalli atyát is elrabolták. Látszólag élelem és más hasznos dolgok után kutattak a csoport számára. Mindez a fővárostól, Niameytől körülbelül száz kilométernyire történik; a fővárost a nyugati emberek nem is hagyhatják el kíséret nélkül. Az elnökválasztás második fordulóját pedig kevesebb mint egy hónap múlva tartják.
Fordította: Balláné Sárközi Jáhel
Forrás: Fides
Fotó: Società delle Missioni Africane/Facebook
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria