A kelet-európai újjáépítést immár 25 éve támogató Renovabis, a német katolikus egyház szervezete nagy hangsúlyt fektet az egyházi média munkájára is, évek óta célirányosan ilyen jellegű projekteket is támogat. Stefan Dartman jezsuita, a Renovabis vezérigazgatója hangsúlyozta: „Fontos a média társadalmi szerepe Kelet és Nyugat egyházi partnerségének erősítésében.” Több mint 16 millió eurót fordítottak eddig a hozzávetőlegesen 850, a médiát támogató programra (médiaképzések, újságíróversenyek, csereprogramok, sajtótermékek, weboldalak létrehozása stb.).
A szeptember 3. és 5. között megtartott 18. konferencián olyan kérdések vetődtek fel, mint hogy milyen szerepe van, illetve kellene hogy legyen a médiának az egyház életében, illetve hogyan használja a tömegkommunikációs eszközöket. Harminc országból 350-en, Romániából pedig húszan vettek részt, az ortodox, görög- és római katolikus egyház különféle szervezeteinek képviseletében. „A lehetőségek vásárán” bemutatkozott többek között a Pro Educatione Egyesület, a Gyulafehérvári Egyházmegye felnőttképzéssel foglalkozó szervezeteinek hálózata is.
Az egyesület a Parenting – Fit For Future európai projektjének bemutatására kapott felkérést a szervezőktől, ennek keretében azt tanulmányozták, hogyan használhatóak az új médiaeszközök a szülők képzésében. A tematikus asztalon az érdeklődők láthatták az egyházmegye szervezeteinek médiaanyagait (a Vasárnap újságot, a Csíksomlyóhoz kapcsolódó kiadványokat, a Mária Út Egyesület zarándokkalauzát, a Pro Educatione által összeállított zarándokprogram-füzetet, a Mária Rádió kiadványát, a Csíksomlyói Ifjúsági Találkozó plakátját, szórólapját, a képzési szervezetek anyagait), az erdélyi egyházi szervezetek digitális felületeit (jól működő honlapokat, Facebook-oldalakat, ferences blogokat, YouTube-csatornákat).
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria