Adománykártyákkal és SuperShop pontokkal is lehet jót cselekedni

Hazai – 2015. december 2., szerda | 16:03

A SuperShop és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat megállapodásának köszönhetően mostantól a vásárlók hűségpontjai adománykártyára is beválthatók a SPAR-csoport üzleteiben és az OMV töltőállomásain – hangzott el a szeretetszolgálat, a SPAR-csoport és az OMV december 2-ai budapesti sajtótájékoztatóján.


KÉPGALÉRIA – klikk a képre!

Az együttműködés előzménye a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat által 2008-ban létrehozott Máltai adománykártya program. Az adománykártyák megvásárlásával mintegy százötven SPAR- és INTERSPAR-áruházban csak a tavalyi évben több mint 10 millió forint gyűlt össze, ami a karitatív szervezet gyermekéhezés elleni és esélyteremtő-felzárkóztató programjait segítette.


A sajtótájékoztatón Romhányi Tamás, a máltaiak kommunikációs igazgatója elmondta: a segélyszervezetek tevékenysége elsősorban a kiszolgáltatottak megsegítésére irányul, de emellett nagyon fontos, hogy kapcsolatot teremtsenek a jó szándékú emberek és a rászorulók között. A SuperShop és a szeretetszolgálat mostani megállapodása példaként szolgálhat erre.

Kozma Imre irgalmasrendi szerzetes, a Máltai Szeretetszolgálat alapító elnöke kifejtette: a program, amellyel a szeretetszolgálat nap mint nap az emberek megsegítésén dolgozik, azt akarja kifejezni, hogy a segélyszervezet mindig a kiszolgáltatottak oldalán áll. „A helyünkön vagyunk” – hangsúlyozta az egyesület elnöke. Hozzátette: a mai találkozó ebből a szempontból rendkívüli jelentőségű.

Valóban új kezdeményezésről van szó, hiszen a SPAR és az OMV nagyon szoros kapcsolatban vannak egymással, és mindketten érdekeltek a SuperShop sikerében, valamiképpen tehát megint összeölelkezünk, erősítjük a kapcsolatainkat annak érdekében, hogy hatékonyan tudjunk együtt dolgozni, és valóban legyen értelme az áldozatainknak, hiszen oly sokszor megkérdőjelezik, hogy azok a jelentős áldozatok, melyeket emberek azért hoznak, hogy a rászorulókon segíthessenek, nem mindig láthatóak – fejtette ki Kozma Imre.


A szeretetszolgálat vezetője hangsúlyozta: az, hogy mindig a kiszolgáltatottak oldalán állnak, azt is jelenti, hogy a mindennapokban vannak jelen, a látványos dolgok pedig nem itt jelennek meg. Ám pontosan ezek a helyek azok, ahol az ember éli az életét, éppen ezért örül ennek a mai találkozásnak, mert ezáltal az élet emberhez méltóbb lehet.

A segélyszervezet elnöke külön is felhívta a figyelmet a hátrányos helyzetű emberek, ezen belül pedig a halmozottan hátrányos helyzetűek gondjaira. A máltaiak már réges-régen elindultak feléjük, és tapasztalataik szerint az ő életük akkor nehezül meg különösen, amikor megszűnik számukra a szülői háttér. Ilyenkor ezek az emberek talajtalanná válnak. A Magyar Máltai Szeretetszolgálat megkülönböztetett figyelemmel fordul feléjük, valamiképpen ők szeretnék pótolni a családi hátteret és annak lehetőségét, hogy ezek az emberek ne csak eltartottak legyenek, hanem éljék át azt is, hogy hasznos tagjai is lehetnek a társadalomnak, bizonyos szempontból önellátók. Ha pedig ehhez kapnak segítséget, akkor mi, láthatóan egészséges emberek is egészségesebbek leszünk, mert emberibb lesz a gondolkodásunk. Kozma Imre ezért tartja fontosnak a mostanihoz hasonló programokat. „Valójában összetartozunk” – mondta a máltaiak elnöke.


Hovanyecz Norbert, a SuperShop Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: a SuperShop program több mint 2,7 millió fogyasztó választása nap mint nap. Tevékenysége során törekszik arra, hogy hozzájáruljon az egészséges, biztonságos és fenntartható környezet kialakításához. Az ügyvezető igazgató emlékeztetett rá: a Máltai Szeretetszolgálattal régóta együttműködnek. A 2015 adventjében indított kampány lehetőséget nyújt 2,7 millió kártyabirtokosunknak, hogy a vásárlásaik során megszerzett kedvezményeken keresztül segítsék a rászorulókat. A SPAR- és INTERSPAR-üzletek, valamint az OMV-töltőállomások mellett a SuperShop weboldalán is megvásárolható kuponnal online is beválthatók a SuperShop-pontok a Máltai Szeretetszolgálat adománykártyáira.


Maczelka Márk, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője leszögezte: a cég filozófiájában a minőségi kereskedelmi munka és az ügyfél-elégedettség mellett kiemelt szerepet kap a társadalmi felelősségvállalás. A cégcsoport karitatív szempontból legfontosabb stratégiai partnere a Magyar Máltai Szeretetszolgálat. A SPAR büszke rá, hogy 2010-ben elsőként nyerte el a Máltai Jótékonysági Pont címet, amit több mint másfél évtizedes együttműködés, számos közös jótékonysági program előzött meg. Ezek közül a legrégebbi az „Adni öröm!” elnevezésű karácsonyi akció, amelynek 18 éve alatt 2 millió kilogramm tartós élelmiszer juthatott el 1,1 millió rászoruló emberhez. A múlt évi adomány 262 ezer kilogrammot nyomott, ebből 6-10 kg-os csomagok készültek, 3200-4000 forint értékben. A nejlonszatyor-eladások utáni egyforintos felajánlásokból 2009 óta közel 60 millió forint, csak 2014-ben közel 8 millió forint gyűlt össze, ami a Máltai Mentőszolgálat működéséhez nyújtott jelentős támogatást.


A 2008-ban létrehozott 200 és 500 forintos címletben megvásárolható adománykártyával rászoruló családokat, idős vagy hajléktalan embereket, hátrányos helyzetű gyermekeket támogattak a vásárlók. Az elmúlt években több ezer bajba jutott vagy nélkülöző ember részesült a gondoskodó szeretet ajándékaiból a máltai szervezet közreműködésével.

2010-ben az árvíz sújtotta Felsőzsolcának gyűjtöttek, később szemüvegprogramot, mozgó játszótereket támogattak. Az adománykártyák értékesítése révén 2010 januárja és 2015 novembere között közel 50 millió forint gyűlt össze. A múlt évben befolyt összeg nagyjából 10 millió forint volt, ezt a gyermekéhezés elleni küzdelemre és esélyteremtő programokra fordították. A halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek felzárkóztatásának egyik eszköze zenepedagógiai módszerük, amely közösségépítéssel és a sikerélményekkel fejleszti a gyerekek képességeit, és a fejlődés az iskolai eredményekben is megmutatkozik.


Wilffried Gepp, az OMV Hungária Ásványolaj Kft. ügyvezető igazgatója hangsúlyozta: az OMV-nél már sokéves hagyománya van a CSR-tevékenységnek (társadalmi felelősségvállalás – a szerk.), akár a vállalatcsoport, akár a leányvállalatok szintjét nézzük. „Mindig olyan CSR-tevékenység megvalósítására törekszünk, amelyhez hasznosítjuk az OMV erőforrásait, amely bevonja a kollégáinkat, és amely során a működési környezetünkben lévő közösségeket támogatjuk. Erre nagyon jó példa a 2013-ban indított »Olvassunk együtt« elnevezésű, az olvasást népszerűsítő kampányunk. Mikor a SuperShop egyik tulajdonosaként és alapító partnereként részt veszünk a Máltai Szeretetszolgálatot támogató programban, szintén azt a koncepciót valósítjuk meg, hogy erőforrásainkat a társadalom javára fordítjuk: lehetőséget kínálunk vásárlóinknak, hogy a tankolások során összegyűjtött SuperShop-pontokkal rászorulókat támogathassanak” – mondta Wilfried Gepp.

Fotó: Lambert Attila

Bodnár Dániel/Magyar Kurír

Kapcsolódó fotógaléria