A vetítésen Áder János köztársasági elnök és felesége, Herczeg Anita is jelen volt, valamint Vashegyi György, az MMA elnöke; Kucsera Tamás Gergely, az MMA főtitkára; Fekete György, az MMA tiszteletbeli elnöke és Szemadám György elnökségi tag, továbbá Rofusz Ferenc több alkotótársa is. A mozgóképszakmai szervezeteket Taba Miklós, a Nemzeti Filmiroda igazgatója, az NMHH Médiatanácsát Vass Ágnes és Kollarik Tamás képviselte.
„Mindenre számítottam, csak arra nem, hogy ilyen közönség előtt mutathatom be a filmet” – fogalmazott Rofusz Ferenc, aki idén ötven éve kezdte meg pályafutását a Pannónia Filmstúdiónál. Legújabb munkájáról szólva elmondta: a film ötletét negyven évvel ezelőtt adta be a Pannónia Filmstúdióhoz, de akkor a bibliai téma miatt nem készülhetett el. Kiemelte: a Magyar Média Mecenatúra támogatásával elkészült filmen az eredeti tervekhez képest semmit nem változtattak, „minden kockája ugyanaz, mint amit negyven évvel ezelőtt storyboardként beadtam” – fejtette ki a rendező.
Bár a koncepció az eredeti, a film 21. századi technológiákkal, így 3D-animációval készült; a nyolcezer rajzot digitálisan készítették és színezték. A film egyik célja, hogy Leonardo da Vinci Milánóban látható freskójának kritikus állapotára hívja fel a figyelmet. Bár régóta dédelgette az elkészítését, az alkotó megjegyezte: „Negyven évvel ezelőtt elbuktunk volna ezzel a filmmel, mert képtelenség lett volna ilyen színvonalon megvalósítani.”
Az alkotás befejezéséhez a Magyar Művészeti Akadémia is hozzájárult, és ennek köszönhető többek között, hogy az animációs film zenéjét – manapság már ritka módon – élő zenekarral vehették fel.
Az utolsó vacsora előtt levetítették a rendező 1981-ben Oscar-díjat nyert, A légy (1980) című animációját, a Holtpont (1982) című kisfilmjét, a Gravitáció (1984) című alkotását és a Ticket (2011) című, számos díjjal kitüntetett filmjét is, melyekről Rofusz Ferenc több kulisszatitkot is megosztott a közönséggel.
Forrás és fotó: Magyar Művészeti Akadémia
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria