Az együttlétet az Obbágy László atya által vezetett imaóra nyitotta meg. Ezt követően Pacsuta-Lakatos Orsolya klinikai gyermek-szakpszichológus a gyermeki hit jellegzetességeiről beszélt. Görögkatolikus hívőként, szakmai szemmel, az életből vett példákon keresztül mutatta be a gyermeki személyiség fejlődését, az egyes életszakaszokra jellemző sajátosságokat. Ezek közül is kiemelte a hittanoktatásban érintett korcsoportokat: az óvodásokat, kisiskolásokat, serdülőket.
Marincsák László atya a kötelező hit- és erkölcstanoktatás bevezetésével aktuálissá vált hittankönyvsorozat megújításáról, a tanterv készítésének feladatairól beszélt. Bemutatta a Miskolci Apostoli Exarchátus munkatársai által elkészített tantervjavaslatot, előzetes munkaanyagot.
Az utolsó előadást során Szilágyi Csilla, a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia főkönyvelője és munkatársa, Bükkerdő Gergely ismertették a hit- és erkölcstan-, valamint a fakultatív hittanoktatással összefüggő törvényi változásokat. Tájékoztatást adtak a hittanoktatás finanszírozásáról is, és felhívták a figyelmet a dokumentáció vezetésével, beiratkozással, adatszolgáltatással és nyilvántartással kapcsolatos legfontosabb feladatokra. Emellett a hitoktatással kapcsolatos országos helyzetről, különleges esetekről is beszámoltak.
Majoros Mária, aki egy állami fenntartású, többségében hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű diákokat oktató általános iskolában dolgozik Nyírvasváriban, a lakóhelyén és munkahelyén folyó hitéletet mutatta be.
Magyar Kurír