Hálaadó međugorjei zarándoklatot szervezett a jubiláló győri Apor Vilmos Iskolaközpont

Kishírek – 2024. április 19., péntek | 11:40

A győri Apor Vilmos Iskolaközpont alapításának 30. évfordulója alkalmából zarándoklatot szerveztek Međugorjéba április 1–5. között. Az alábbiakban a zarándokút két résztvevőjének személyes beszámolóját közöljük, szerkesztett formában.

A tavaszi szünetben pedagógusok, óvónők, szülők, nagyszülők, iskolánk jelenlegi és volt diákjai Kálmán Imre atya lelkivezetésével zarándoklatra indultunk Međugorjéba, Európa egyik leglátogatottabb kegyhelyére, hogy hálát adjunk az elmúlt 30 év minden kegyelméért.

Zarándoklatunkat szentmisével indítottuk a különleges hangulatú és szépségű paksi Szentlélek-templomban, ahol Kürtösi Krisztián atya örömmel és szeretettel fogadott bennünket.

A szentmisét követően Horvátországon, majd a csodálatos szépségű Neretva völgyén áthaladva az esti órákban érkeztünk Međugorjéba, ahol vendéglátóink finom vacsorával vártak bennünket.

Az elkövetkező napokban sok szép és felemelő lelki programban volt részünk. A sziklás köveken rózsafüzért imádkozva mentünk fel a Jelenések hegyére, ahol a Szűzanya szobránál elhelyeztük azokat az imaszándékokat és hálaadásokat, amelyeket iskolánk diákjai, szülők és hozzátartozók fogalmaztak meg.

A keresztutat átelmélkedve jutottunk fel a Križevac sziklás hegyére, ahol a közel 9 méter magas betonkereszt előtt imádkoztunk iskolánkért és hazánkért.

Helyi tolmácsunk, Olga vezetésével ellátogattunk az olasz Elvira anya által alapított Cenacolo közösséghez, ahol egy szlovák és egy erdélyi származású fiatalember tett tanúságot arról, hogy a legnehezebb élethelyzetekből és a függőség rabságából is van kiút a szeretet és a megbocsátás átalakító erejével.

Međugorje másik gyümölcse egy szerzetes közösség jelenléte, melynek tagjai a béke oázisa elnevezésű helyen állandó szentségimádást tartanak a kápolnában kihelyezett Oltáriszentség előtt. Ugyancsak a kápolnában található a Maria Valtorta olasz misztikus leírása alapján készült ember nagyságú, kereszten függő Krisztus.

Felkerestük egy kanadai–ír házaspár, Patrik és Nancy kastélyát is, akik 30 évvel ezelőtt feladva munkájukat és ottani életüket, Međugorjéba költöztek, hogy a Szűzanya üzeneteit éljék, hirdessék a hozzájuk érkező zarándokoknak, és helyet adjanak a papi lelkigyakorlatok résztvevőinek.

Az anyák falujában beszámolót hallhattunk a Slavko Barbarić atya által alapított közösség életéről. Az otthon felkarolja a gyermeküket egyedül nevelő édesanyákat és az árván maradt gyermekeket, hogy szerető nevelőcsaládokban élve teljes életet élhessenek.

Široki Brijeg-i ferences kolostorban tiszteletünket tettük a háborúban vértanúhalált halt harminc ferences atya és novícius síremléke előtt, közbenjárásukat kérve a világ békéjéért.

Ottlétünk során kétszer vettünk részt a II. János Pál teremben tartott magyar miséken, melyeket közel ezer magyar testvérünk jelenlétében mutattak be a csoportokat vezető papok. A templom mögötti téren zajló esti programok mindannyiunk számára különleges lelki élményt nyújtottak. A több nyelven folyó rózsafüzér imádságot követően szentmisén, majd szentségimádáson vettünk részt több ezer, a világ számos pontjáról ide érkezett zarándokkal együtt.

Mély nyomot hagyott bennünk esti látogatásunk a Jelenések hegyén, ahol a csend és béke megtapasztalásában elmélyülten imádkozhattunk a Szűzanya szobránál.

A gazdag lelki programok mellett kirándulások is színesítették zarándoklatunkat. Egyik délután a közeli Kravica-vízesés lezúduló víztömegében gyönyörködhettünk; másnap a mostari Öreg-hidat és a muzulmán negyedet csodálhattuk meg, ahol kipróbálhattuk a helyi specialitásokat is.

Zarándoklatunk utolsó napján kora reggel a jelenési kápolnában szentmisével búcsúztunk Međugorjétól, és hálatelt szívvel indultunk haza. A buszban tanúságot tettünk az átélt lelki élményekről, bízva abban, hogy még visszatérünk arra a helyre, ahol a „föld és az ég összeér” és ahol Égi Édesanyánk a békére és a megtérésre hívja gyermekeit.