A székesegyházban szentmisén vettek részt a hitoktatók, melyet Kiss Iván marcali plébános, a Kaposvári Egyházmegyei Hitoktatási Központ vezetője celebrált. A képzés meghívott előadója a Pécsi Egyházmegye pedagógiai főmunkatársa, Tóth Lászlóné volt.
A hit- és erkölcstan tantárgy bevezetése által még inkább előtérbe kerültek azok az óraszervezési kérdések, amelyek meghatározzák a hittanórák menetét. Az óra sikerének érdekében mindig szem előtt kell tartani, hogy mit és miért szeretnénk átadni a gyerekeknek, és ehhez milyen eszközök állnak rendelkezésünkre. Fogassy Judit Katekéták kézikönyve című kötete nyomán a hitoktatók megismerkedhettek több olyan módszerrel is, amelyek által a tanulók aktívabban bevonhatók a tanulási folyamatba.

A pedagógus előadó a kézikönyv segítségével bemutatta az „5 pont szemléltető módszert”, amely hangsúlyt fektet a tanítás utáni időszakra is, útravalót és gyakorlatot adva a gyerekeknek óráról órára. A módszer egyszerűen kivitelezhető, ám látványos része az illusztrált magyarázatként szolgáló „élőtábla” eszköze, amely a történetmesélést nemcsak képileg kíséri, hanem kiemeli annak hangsúlyait is. A hitoktatók a képzésen kiscsoportokban elevenítették meg a tékozló fiú történetét. A példabeszéd Tiborczné Somogyi Éva és Antal Tímea pécsi egyházmegyei hitoktatók vezetésével dramatizált formában is életre kelt.

A hittanórákon a tudásátadáson túl a hitre nevelés az elsődleges feladat, az üdvösségre való meghívás átadása a gyermekek, fiatalok számára. A délelőtt több olyan módszernek is teret adott, amely segítségével a hitoktató képes megszólítani a különböző korosztályokat, és be tudja vezetni őket a Mennyei Atya szeretetébe.
Forrás: Kaposvári Egyházmegye
Fotó: Hunyadi László
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria

















