György László, az ITM gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára elmondta, minden esély megvan arra, hogy szeptembertől a Tanítsunk Magyarországért program országos méretűvé bővüljön. Ez azt jelenti, hogy
minden második halmozottan hátrányos helyzetű általános iskolás gyereket mentor segítheti majd
– közölte.
Az államtitkár azt mondta, tavasszal a program már több ezer résztvevőt mozgósított: több mint 500 mentor és több mint 2300 mentorált vett részt a programban, valamint 1500-an tanultak mentornak – tette hozzá.
György László szólt arról, hogy
a vidéki kistelepüléseken élő általános iskolások 54 százaléka csak itt szerez végzettséget, magasabb végzettséghez nem jut.
Az államtitkár szerint ez elsősorban azért van így, mert ezek a gyerekek 14 éves korukig egy közösségben élik az életüket, keveset utaznak és keveset látnak a világból, ezért megpróbáltatásként élik meg az iskolaváltást. A mentorok azért vannak a diákok mellett hetedikes koruktól, hogy megmutassák a településüket körülvevő világot, a továbbtanulási, a munka- és kikapcsolódási lehetőségeket – közölte.
György László kiemelte, azt szeretnék, hogy a programban részt vevő általános iskolás diákok érettségit, szakmát vagy diplomát szerezzenek.
A programhoz most az Apor Vilmos Katolikus Főiskola, a Károli Gáspár Református Egyetem, a Pannon Egyetem és a Pázmány Péter Katolikus Egyetem csatlakozott.
Gloviczki Zoltán, az Apor Vilmos Katolikus Főiskola rektora arról beszélt, hogy ma Magyarországon a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek, fiatalok sorsa az egyik legnagyobb kihívás. Ennek a kezeléséhez hosszú évek óta keresik az eszközöket, és azt látja, hogy most egy jól működő, „nagyon élő és igaz” program partnerei lesznek – közölte.
Czine Ágnes, a Károli Gáspár Református Egyetem rektori feladatokkal megbízott rektorhelyettese szerint a program igazi kihívás mindenkinek, a kistelepülésen élő hátrányos helyzetű gyermekeket segíteni szép és nemes feladat, amelyhez sok-sok érzelmi elkötelezettség is kell.
Gelencsér András, a Pannon Egyetem rektora azt mondta, a vidéki egyetemek nem várhatnak arra, hogy az utánpótlás magától érkezik, így a mentorálási program nem idegen az intézményüktől, ezért örömmel állnak a kihívás elé.
Komáromi László, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem rektorhelyettese azt emelte ki,
az igazi teljesítmény az oktatásban az, ha sikerül felemelni a periférián élő gyermekeket. Ez a program ezt az alapgondolatot emeli a felsőoktatás szintjére
– mutatott rá.
A Tanítsunk Magyarországért program az ITM, az Emberi Erőforrások Minisztériuma, a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája és a Klebelsberg Központ együttműködésében létrejött, 2018. december 5-én útjára indított komplex, főként a kortárs mentorálás módszerére építő szakmai program. A mentorálásba bevont általános iskolások olyan készségeket, képességeket és társadalmi mintákat sajátíthatnak el, amelyek hosszú távon segíthetik tanulmányaik sikeres befejezését és munkaerőpiaci elhelyezkedésüket. Emellett a program fontos célkitűzése a közösségépítés, a fiatalok felelősségvállalásának elmélyítése.
Forrás: MTI
Fotó: PPKE
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria