A történelem változásai a gondolkodás, a cselekvés, a tervezés és az evangelizáció változását is jelentik. Új folyamatok és eszközök jelennek meg, amelyek a kommunikáció modernizálásához és a kultúra átalakulásához kapcsolódnak. Egyes kommunikációs struktúrák gyengülnek, míg mások megerősödnek, miközben a felhasználók újabb és újabb készségekre tesznek szert, és egyre innovatívabb elvárásokat támasztanak.
Az előző médiakorszakot egyirányú üzenetek jellemezték: a címzettnek kevés eszköze volt a kapott üzenetre válaszolni. Az új kommunikációs korszakban azonban már interaktívan foglalkozhatnak a kapott tartalommal, sőt maga a küldő is elvárja az interakciót.
A napjainkban tapasztalható változások különösen szembetűnőek: a néhány évvel ezelőtti tartalomkészítés egyes módjai ma már szinte archaikusnak tűnnek, hiszen a média, különösen a közösségi média igen dinamikusan változik.
„A 21. századot az információcsere új korszaka jellemzi – fogalmaz Maciej Makuła SDB. – Ma másképp kommunikálnak az emberek, mint tíz évvel ezelőtt, és tíz éven belül ismét gyökeresen megváltozhat a helyzet. A kommunikációnk és a tartalmak befogadásának a módja is változik. Ez már nem is csupán jelentős változás, mint inkább korszakváltás, mind intézményi, mind egyéni szempontból. Az internet, a közösségi média, a mesterséges intelligencia forradalmasította az emberek interakcióinak módjait: modern eszközökkel hozunk létre különböző tartalmakat, új és új kommunikációs csatornákat nyitva.”
További információk ITT, illetve a Shaping Tomorrow konferencia Facebook- és Instagram-oldalán.
Forrás:Infoans.org/Szaléziak.hu
Fotó: Shapingtomorrowsdb.org
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria