Legyen minden nap a szeretet napja – Elindult az „Adni öröm!” tartósélelmiszer-gyűjtési akció

Hazai – 2023. december 14., csütörtök | 20:25

„Minden ajándék mögött emberi életek vannak, ami azért nagy dolog, mert az ember a másik emberre vágyakozik. Az ember számára a legnagyobb ajándék a másik ember” – e szavakkal nyitotta meg a Magyar Máltai Szeretetszolgálat (MMSZ) idei „Adni öröm!” akcióját Kozma Imre, a szervezet alapító elnöke december 14-én Budapesten, a Batthyány téri SPAR üzletben.

A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország karácsonyi „Adni öröm!” akciója során december 14. és 19. között az üzletlánc kijelölt üzleteiben önkéntesek fogadják majd a személyesen átadott adományokat. A boltokban megvásárolt tartós élelmiszerekkel, gyerekeknek szánt édességekkel több ezer rászoruló család ünnepét tehetik szebbé, örömtelibbé a vásárlók.

Az akció első napján tartott sajtótájékoztatón Kozma Imre, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alapító elnöke az idei kampány kapcsán elmondta: az „Adományod kincset ér” szlogen sajátosan fejezi ki mindazt, amit az „Adni öröm!” akció az adományokon túl ad a rászoruló embereknek.

„A legkisebb adomány is kincset ér, mert emberi életek vannak mögötte.

Minden egyes adomány azt jelenti, hogy valóban felelősséget vállalunk a másik emberért.

Ha a szeretet akkora ajándék, hogy hónapokig készülünk a szeretet ünnepére, akkor azt kívánom, hogy minden nap legyen a szeretet napja.”

„Az ajándék értéke nem attól függ, mennyibe került, hiszen egy pár száz forintos tartós élelmiszerrel is örömet lehet okozni olyan családoknak, ahol a mindennapokban leginkább a szükség az úr. Ezért is választottuk idei kezdeményezésünk mottójául, hogy »Az adományod kincset ér!« – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője. – Gyakran tévesen azt gondoljuk, senki nem örülne egy zacskó tésztának, egy kilogramm cukornak, egyetlen tábla csokoládénak, de ezek az apróságok végül majd ajándékcsomagokba kerülnek, így a vevőink láthatatlan kis közösségei lepik meg országszerte a hátrányos helyzetű, javakban nem bővelkedő családokat.”

Az ünnepre hangolódva rendelte meg a vállalat azt a friss kutatást, amely a hazai lakosság adománygyűjtési szokásait összegzi, és a beérkezett válaszok alapján kiderült: tízből kilenc ember egyetért azzal, hogy a legkisebb adomány is hasznos lehet. Ezt a gondolatot szeretné erősíteni az idei kampány kommunikációja, amely arra hívja fel a figyelmet, hogy

akár egy-egy termék adományozásával is sokat tehetünk embertársainkért az ünnepi időszakban

– hangzott el az akció megnyitóján.

„A gyűjtés eredményeként nehéz körülmények között élő emberek ezreinek tesszük szebbé az ünnepet, de legalább ennyire fontos, hogy az »Adni öröm!« akció minden vásárló számára lehetőséget ad megsegíteni egy nála elesettebb embert. Másként mondva:

alkalom nyílik arra, hogy valakivel jót tegyünk, mi pedig abban hiszünk, hogy ennek átélése éppúgy része a karácsonyi készülődésnek, mint maga a bevásárlás”

– mondta Romhányi Tamás, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat kommunikációs vezetője.

A szervezet önkéntesei a december 14–19-éig tartó „Adni öröm!” személyes adománygyűjtés során a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben gyűjtik a vásárlók által felajánlott tartós élelmiszereket. Akik az ajándékozás más formáját választanák, december 1-je óta megvehetik a Máltai Szeretetszolgálat által dedikált adománykártyákat a kijelölt üzletekben és a SPAR online shopban. Ez az akció is december 19-éig tart.

Az „Adni öröm!” akció immár 27. esztendeje teremt lehetőséget arra, hogy a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletek vásárlói a kosarakba egy-egy kilogramm cukrot, lisztet, doboz konzervet, csomag száraztésztát, vagy gyerekeknek szánt édességet is betegyenek „pluszban”, hogy ezzel számukra ismeretlen rászoruló családokat támogassanak. A SPAR Magyarország felkérésére készült friss kutatás szerint a 18 és 65 év közötti hazai lakosság egyötöde szokott rendszeresen adakozni, ami nagyjából 1,3 millió embert jelent. Közöttük többségben vannak a nők, illetve a 40 éven felüli korosztály, valamint hangsúlyosan szerepelnek a felsőfokú végzettségűek és a budapestiek.

Az adományozók leginkább a rászorulókat és a gyermekeket támogatják, és minden második megkérdezett arról számolt be, hogy szokott másokat is adományozásra ösztönözni. Tíz emberből kilenc egyetértett azzal az állítással, hogy a legkisebb adomány is hasznos lehet, ami egybecseng az „Adni öröm!” adománygyűjtő akció idei ünnepi mottójával: „Az adományod kincset ér!”

A megkérdezettek többsége előnyben részesíti a személyesebb adományozási formákat – és ezekben jobban meg is bíznak –, de jelentős azok aránya is, akik akár csekken, online, vagy adománykártyák megvásárlásával szeretnének segíteni. A megkérdezettek 40 százaléka adományozott már adománygyűjtő szervezetnek személyesen átadott adománnyal, és egynegyedük ebben az adományozási formában bízik meg leginkább.

A kutatás kérdéseire válaszolók közel 92 százaléka legalább hallomásból ismeri a Magyar Máltai Szeretetszolgálatot, és megbízik a szervezetben, illetve minden második válaszadó mondta azt, hogy a karácsony előtti időszakban szokott találkozni az MMSZ önkénteseivel az üzletekben. Ez a felmérés szerint azt jelenti, hogy a Máltai Szeretetszolgálat spontán ismertsége országosan is kiemelkedő. Az „Adni öröm!” adománygyűjtő akció ismertségét és sikerességét mutatja, hogy a felmérés szerint a lakosság több mint harmada hallott már róla.

A 27. „Adni öröm!” akcióban részt vevő SPAR és INTERSPAR áruházak listája megtalálható ITT. Az „Adni öröm!”- és a Máltai adománykártyák megvásárlásával a SPAR online shopon keresztül is támogatni lehet a kezdeményezést.

Forrás: Magyar Máltai Szeretetszolgálat

Fotó: Kovács Bence

Magyar Kurír

Kapcsolódó fotógaléria