A lelkinap a főigazgató atya Nevelés saját életünkön át című előadásával kezdődött. Beszédének központi gondolata az volt, hogy a pedagógus saját, személyes példája lehet követendő érték a diákok számára. A filmrészletekkel gazdagított előadás három pillére a következő volt: nevelni beszédünk által, nevelni cselekedeteink által és nevelni életformánk által.
Beszédünk által: hiszen a jó szó, a meleg tekintet gyógyszer a szív számára – idézte Papp Lajos szívsebészt. Helyet és teret kell adni bizonyos dolgok megbeszélésére. Cselekedeteink által: a pedagógus belülről fakadó pontosságának igénye, rendezettsége, ápoltsága legyen természetes és tündöklő. Életformánk által: az atya rávilágított a pedagógus saját maga iránti őszinteségének, az emberi hangnak és a megbocsátásnak a fontosságára. Az egyház a legemberbarátabb fenntartó – emlékeztette a kollégákat.
A következő előadó a népszerű mentálhigiénés tréner, Zsiga Attila volt, aki nyolcfajta nevelési módot és hátulütőiket mutatta be. Üzenete rendkívül egyszerű volt: „Életigen!” A harmonikus nevelés három alappilléreként az értelmes szeretetet, az értelmes korlátozást és a következetességet nevezte meg. Ha mindhárom érték egyenlően és magas szinten van jelen a nevelésben, a gyerek meg fogja érteni, hogy a korlátozás, a metszések ejtése érte van, védi, óvja őt. Nem tud olyat csinálni, hogy a szülője, tanára ne szeretné őt azután is, hogy rossz volt.

Végül Sáry Pált, a Miskolci Egyetem Állam- és Jogtudományi Karának tanárát köszöntötték a jászsági pedagógusok; a professzor az első hat évszázad kereszténységének történetét idézte fel, jogi áttekintést nyújtva.
A három előadást a Nagyboldogasszony Általános Iskola és Gimnázium diákjainak előrehozott pedagógusnapi köszöntője követte. A lelkinap közös ebéddel zárult, amelyen a meghívott előadók is részt vettek.
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria








