A főiskola szeptember 4-én rendezvényt szervezett, melyen lezárták a gyermekáldásra váró házaspárokat segítő Anna-Joachim programot, és ismertették a hozzá kapcsolódó szakirányú továbbképzést, a Magyarországon eddig nem elérhető mentálhigiénés segítő képzést, melyet az Anna-Joachim program tapasztalatai alapján dolgoztak ki.
Az Anna-Joachim programot azzal a céllal hozták létre 2019-ben, hogy ökumenikus, keresztény szellemben nyújtsanak intenzív és átfogó támogatást meddőséggel küzdő párok számára, továbbá felkészíthessék őket a gyermekáldás, valamint az örökbefogadás szülői hivatására is. A program neve Szűz Mária szüleire, Jézus Krisztus anyai nagyszüleire utal (Anna jelentése: kegyelemmel áldott, Joachim jelentése: Isten megvigasztal). A tréning szimbolikus elnevezése azt fejezi ki, hogy a terméketlenség állapotának ideje nem kizárólag a várakozás időszakaként mutatkozhat meg egy házaspár életében, hanem a változás dinamikus, újrakonstruáló energiájává is válhat.
A főiskolán pedagógus-, mentálhigiénés, továbbá szociálpedagógus képzés is folyik (a tudományos kutatómunka lehetőségével), 2022 februárjától a meddő párokat segítő szakirányú továbbképzéssel bővül a kínálat. A négy félévig tartó, levelező kurzus célja olyan szakemberek képzése, akik mentálhigiénés, lelkigondozói eszközökkel, keresztény szellemiségben vagy arra nyitott módon támogatják a meddőséggel küzdő párokat, preventív szemléletükkel elősegítik a reproduktív egészség fenntartását és növekedését egyéni és társadalmi szinten egyaránt.
A képzés korszerű, interdiszciplináris ismereteket nyújt a reproduktív egészség fejlesztésének elméletéről és gyakorlatáról, a termékenységi problémák mentálhigiénés vonatkozásairól, kezelésük bizonyítottan hatékony módszereiről, csakúgy, mint a humán reprodukció orvosi megsegítésének lehetőségeiről és az örökbefogadás társadalmi, jogi és pszichológiai kérdéseiről. Kiemelt hangsúlyt kap a hivatásszemélyiség kialakításának önismereti megalapozása, a preventív szemlélet elsajátítása, a kutatásmódszertani és diagnosztikai elvek megismertetése és az önálló szakirodalom-feldolgozás készségének kialakítása is.
Forrás és fotó: Apor Vilmos Katolikus Főiskola
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria