Az eseményen előadást tartott Gombos Ferenc, a Pszichológiai Kutatólaboratórium vezetője; Bocskai Gábor, a Kutatólaboratórium munkatársa; Kovács Ilona, a HUN-REN-ELTE-PPKE Serdülőkori Fejlődés Kutatócsoport vezetője; Berencsi Andrea, az ELTE kutatója; Gerván Patrícia és Oláh Gyöngyi, a HUN-REN-ELTE-PPKE Serdülőkori Fejlődés Kutatócsoport kutatói; valamint Szakács Hanna, a Pszichológiai Kutatólaboratórium kutatója.
Az előadások két izgalmas témakört jártak körül. Az első téma az alvás és a tanulás kapcsolatát vizsgálta. A kutatók éjszakai alvás EEG-méréseivel a serdülőkori agykérgi hálózatokat térképezték fel, felhívva a figyelmet az alvási orsók szerveződésének és a tanulás kapcsolatának fontosságára az agy serdülőkori fejlődésében.
A második téma a serdülőkori éréssel és annak hatásaival foglalkozott. Az ultrahangos csontkorméréssel a kutatók a tinédzserek biológiai életkorát becsülték meg, és annak hatását vizsgálták a serdülőkori kognitív képességekre nézve. Megállapították, hogy a biológiai életkor különbségei befolyásolják az IQ-t és olyan specifikus képességeket, mint amilyen a munkamemória-kapacitás és feldolgozási sebesség. A kutatók rámutattak arra is, hogy az érettebb biológiai életkorú serdülők magasabb szintű kognitív teljesítményt mutatnak az azonos életkorúakhoz képest, függetlenül a környezeti tapasztalatoktól.
A Pszichológiai Kutatólaboratórium legfrissebb eredményeit bemutató tudományos felfedezések nemcsak az emberi agy működésének mélyebb megértéséhez, hanem a nemzetközi tudományos közösség általános tudásbázisának bővítéséhez is hozzájárulnak.
Forrás és fotó: PPKE
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria