Nagyböjti lelkigyakorlaton vett részt a debreceni Szent Anna egyetemista ifjúsági csoport

Kishírek – 2024. március 7., csütörtök | 10:40

Március 1–3. között Tarcalra utaztak a debreceni Szent Anna egyetemista ifjúsági csoport tagjai, hogy közös nagyböjti lelkigyakorlaton vegyenek részt. A lelkigyakorlatot Marosi Balázs atya, a csoportot vezető Mike Ervin atya gyerekkori barátja tartotta. A lelkinapról az egyik résztvevő, Ujszászi Anna írt személyes beszámolót, amelyet szerkesztve közlünk.

Péntek délután indultunk el, és a szállás elfoglalását követően közösen megvacsoráztunk, majd egy rövid csapatépítő kör után Balázs atya esti elmélkedést tartott nekünk. Ezzel az elmélkedéssel lezártuk a napot, és elindítottuk a hétvégét.

Másnap a közös reggelit követően két elmélkedést hallgathattunk meg, illetve a hallottakról kiscsoportokban beszélgettünk.

Rengeteg jó gondolatot jegyeztünk fel magunknak, és nagyon pozitív élmény volt, hogy a kiscsoportos beszélgetés során valóban meg tudtunk nyílni egymásnak, és megoszthattuk a témákkal kapcsolatos tapasztalatainkat. Szóba került többek között az imában megélt hallgatás fontossága, az istenélmények és istenképek különbözősége is.

A helyi csárdában elfogyasztott ebéd után felzarándokoltunk a tarcali Áldó Krisztus-szoborhoz, ahol közösen és egyénileg is imádkoztunk, illetve szentgyónásra is kaptunk lehetőséget a szobor közelében.

Miután visszaértünk a szállásra, volt egy kis szabadidőnk; beszélgettünk egymással, vagy sétáltunk a környéken.

A napot gyertyafényes szentségimádással zártuk az Urunk mennybemenetele-templomban.

Vacsora után csapatépítő és mélyebb beszélgetésindító játékkal folytattuk hajnalig. Nagyon sok mindent megtudtunk egymásról, és sok-sok maradandó élményt is szereztünk a közös játék során.

Másnap reggel a pakolást és a közös reggelit követően szentmisén vettünk részt, majd Tokajban ebédeltünk. Ezután a „törzshelyünkön”, a plébánia ifitermében megosztottuk egymással, hogy ki miért hálás, és egyetértettünk abban, hogy mindenki lelki feltöltődését szolgálta ez az együtt töltött két és fél nap.

Nagyon hálásak vagyunk Ervin atyának a program ötletéért és a szervezésért, illetve Balázs atyának is azért, hogy elvállalta lelkigyakorlatunk kísérését.

Nem utolsósorban pedig nagyon hálásak vagyunk Istennek is azért, mert egy ilyen értékes és dinamikus, megtartó közösség tagjai lehetünk. Az ificsoporttal hétről hétre találkozunk, és jelen vagyunk egymás életében az ifialkalmakon túl is. Biztosak vagyunk abban, hogy nem ez volt az utolsó ilyen nagyszerű lehetőségünk. Már most izgatottan várjuk az előttünk álló programokat.