A különböző ferences iskolákból, különböző szakokon tanító pedagógusok mind arra vállalkoztak, hogy az elkövetkezendő egy évben az alkotói, kutatói kategóriában ösztöndíjat nyert tanulókat segítik majd projektjeik kidolgozásában. A képzés célja az volt, hogy a résztvevő tanárok elméleti és gyakorlati tudással gazdagodjanak a tehetséggondozás témakörében, hogy a lehető legjobban tudják segíteni a T1 kategóriában induló diákokat tehetségük kibontakoztatásában.
Polonkai Mária a tehetség fogalmát, a tehetséggondozás és a köznevelés relációját, illetve a pedagógus szerepét vizsgálta először, majd résztvevőkkel a tanuló elvárásainak, igényeinek felismerésével foglalkoztak. Zárásképpen átbeszélték, hogyan érdemes elkészíteni egy tehetségsegítő programot, illetve hogy ennek mi a szerepe a tehetséges fiatalok fejlődésében.
A Ferences Ösztöndíjprogram tizenegyedik évét a tanárok négy kategóriában, egy-három fős diákcsapatok mentorálásával kezdték meg szeptemberben. „Az ösztöndíjprogram hosszú távú célja a diákok talentumainak kibontakoztatása; az ehhez szükséges módszertant gyakorlati és elméleti képzéseken sajátítják el a mentortanárok, míg a diákok külön tréningen vesznek részt a tanév során, amely segíti személyiségfejlődésüket és pályorientációjukat” – fogalmazta meg Bodó Márton közoktatási referens.
További információ a programról és az adományozási lehetőségekről ITT található.
Forrás és fotó: Ferences Média (archív fotó) / Gellért Sára Mária
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria
