Úgy tűnt, mint aki mindig otthonosan érzi magát, és örül, hogy közvetlen kapcsolatba kerülhet a tömeggel. Bárhol volt is, hivatalos intézményi környezetben, favelában, templomban vagy fiatalok ezrei előtt, megbizonyosodhattunk a pápa rendkívüli karizmájának hatásáról. Egyszerűsége és szándéka, hogy mindig keresi a kapcsolatot mindenkivel, meghódította a szíveket: az utca embereiét, vagy a riói székesegyházban a könnyekig meghatott püspökökét.
Ferenc pápával a Vatikán, amely 2013 elején igyekezett kommunikációs problémáit kezelni, talált egy média szempontból hatalmas személyiséget. Ez a mesterséges elemektől mentes karizma, amelyet objektíven megerősített ez a brazíliai látogatás, lépésben halad növekvő befolyásával – állapítja meg a Le Figaro francia napilap.
A világvezető PR ügynökség, a Burson-Marsteller intézet egy tanulmányon dolgozik, amelyet 505 állam- és kormányfői, valamint különböző államok 153 minisztere Twitter-üzeneteinek számbavétele alapján állítanak össze. Obama elnök továbbra is a Twitter közösségi hálón a legnépszerűbb világvezető több mint 33 millió követővel. Ferenc pápa viszont a több mint 7 millió követőjével nagyobb befolyással rendelkezik, mert követői a Twitteren átveszik és újrapublikálják a Szentatya rövid üzeneteit, még pedig négyszer nagyobb számban, mint Obama elnök követői – mutatott rá a Le Figaro francia napilap július 28-i számában.
Vatikáni Rádió/Magyar Kurír