Első előadóként Torkos Eleonóra tanárnő (Brenner iskola) a bibliai történet bemutatását, megértését segítő RJR-módszert ismertette. Jairus leányának feltámasztásával és Zakeus történetével kapcsolatban a ráhangolás, jelentésteremtés és reflektálás folyamatát mutatta be alsó tagozatos gyermekek számára, sok gyakorlati példával, figyelemre méltó pontossággal és hozzáértéssel.
Szauer Ágoston, a Bolyai iskola tanára a felső tagozatos diákok körében felhasználható módszereket mutatott be a csodálatos kenyérszaporítás, a tékozló fiú és a Szeretethimnusz bibliai szövegeivel kapcsolatban. Kiemelte: szerző–mű–jelentés hármasában kell gondolkodnunk. Legfontosabb a mű és a befogadó találkozása. Előadásában kitért a szövegek befogadásának nehézségeire is. A befogadónak, a hittanosoknak „dolgozniuk” kell a szöveggel ahhoz, hogy megértsék – hangsúlyozta.
Délután két hitoktató alsó, illetve felső tagozatos gyermekek számára tartandó hittanóra felépítését mutatta be, amelyen újszövetségi történetet dolgoznak fel. Szabó József (Sárvár) a kicsik számára jól használható képi megjelenítést, a párhuzamokat használta előadásában, a vihar lecsendesítése és a sziklára épített ház története példéjén.
Kincsesné Szele Rita a felső tagozatosoknak készített előadást a Jézus csodáit ismertető óra folytatásaként. A halottfeltámasztásokról szóló – bemutatott/tervezett – órán csoportmunka lenne, és három szöveget dolgoznának fel: Jairus leánya, a naimi ifjú és Lázár feltámasztásának történetét; szentíráshasználattal, szövegértelmezéssal és a szöveggel kapcsolatos kérdések feldolgozásával.
A továbbképzési nap változatos és érdekes tapasztalatokat jelentett a résztvevők számára. Segítséget kaptak pedagógiai eszköztáruk bővítésére, frissítésére – derül ki Salamon Viktória beszámolójából.
Fotó: Soproni Mónika
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria