Az idei, jubileumi fesztiválon az egyházi sörfőzdék kapnak kiemelt szerepet. Bemutatkozik Magyarország három új egyházi sörmárkája, a Zirci Ciszterci Apátság, a Bakonybéli Szent Mauríciusz Kolostor és a székesfehérvári püspökség termékei – mondta el Bart Dániel, a Főzdefeszt egyik főszervezője szeptember 9-én, a rendezvényt bemutató budapesti sajtótájékoztatón.
„A sörfőzés nem ipari tevékenység, hanem alkotómunka” – fogalmazott a zirci apátság és Magyarország első valódi apátsági sörfőzdéje képviseletében Dékány Árpád Sixtus apát, aki szerint a sörfőzés egyfajta tanúságtétel is, amely értéket is teremt a közösség számára. A kolostor pincéjében kialakított főzdében kétéves előkészület után ma már három típusú sör készül. A hármas szám is bibliai szimbólum, a teljességet képviseli – tette hozzá az apát.
Az eseményen átadták „Az év sörfőzdéje” díjat is, az elismerést a Monyó Brewing Co. képviselője vehette át. A díjat minden évben annak a főzdének ítélik, amely a legtöbbet tette a szcéna fejlődéséért.
A Kelet-Európa egyik legnagyobb kézművessör-szemléjeként is számon tartott fesztiválon csaknem ötven magyar kisüzemi főzde és „gerilla” sörfőző mintegy háromszáz terméke mellett többek között angol, belga, cseh, tadzsik, ukrán és görög söröket is kóstolhatnak a vendégek.
Nemcsak a sörök, hanem az ételek kínálata is frissül, a bevált slágerek mellett új standokat is felállítanak a Street Food Marketen.
A háromnapos fesztiválon további díjakat is átadnak, a nyertesekre a vendégek is szavazhatnak. Kiosztják „Az év kedvenc söre” és „Az év legjobb sörcímkéje” díjat is.
Fotó: Zirci Apátsági Manufaktúra
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria
