A szegedi Karolina Iskolában létrejött a Karolina Digitális Manufaktúra

Megszentelt élet – 2022. április 19., kedd | 10:44

A Boldogasszony Iskolanővérek által fenntartott iskola kézműves műhelyének megújulásáról tájékoztat az intézmény.

A Miniszterelnökség megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő nyílt pályázatot hirdetett a tehetségsegítés feltételrendszerének javítását célzó hazai programok támogatására, így az NTP-TFJ-21 pályázat jóvoltából indult útjára a szegedi iskola projektje, abból a célból, hogy ötvözze a kétkezi művességet a digitális eszközök adta lehetőségekkel.

A műhely meglévő helyiségei megújulnak; új eszközöket kapnak, a szekrények átrendeződtek, és ezáltal több csoportnak biztosítottak lehetőséget az alkotásra. A Manufaktúra lelkes segítője, szervezője, Lepár Lívia tanárnő arról számolt be, hogy „a sikeres pályázat segítségével alkalmunk nyílt átgondolni az eddigi erőforrásainkat, és átszervezéssel, szelektálással, takarítással több helyet szabadítottunk fel, ezáltal kényelmesebben fognak elférni a diákcsoportok, illetve korszerűbb, biztonságosabb eszközökkel, nagyobb létszámban tudják igénybe venni a tankonyhát a diákok – nem lesz akadálya az osztálydélutánok pizzasütésének vagy a karácsonyi mézeskalácssütésnek. Az iskola folyosóin árválkodó vitrinek is felújításra kerültek, kapcsolható ledsorokat kaptak, és folyamatosan megújuló kiállításnak adnak otthont. A gyerekek alkotásai kerülnek ide – ami azt eredményezte, hogy igyekeznek még kiválóbban, határidőre befejezni műveiket, ami azért nagyon fontos, mert a karanténok miatt szinte megállt az alkotói folyamat, mivel itt a műhelyben olyan alapanyagokat, technikákat tudunk nekik biztosítani, ami otthon nem áll rendelkezésre. Hiszen gondoljunk bele, melyik anyuka örülne, ha napokig kellene kerülgetnie a háztartásban a nem kis méretű papírmasé bábokat, melyek csak hetekig tartó munka után nyerik el végső, színes formájukat?”

A legnagyobb beruházás a tankonyhai eszközök mellett egy hímzőgép beszerzése volt, melyet a tanárok mellett a Fungo Nero Diákvállalkozás tagjai igyekeznek megismerni, használatát elsajátítani. A hímzőgép szoftverének használata legalább akkora kihívást jelent, mint magának a hímzés folyamatának nyomon követése és megvalósítása – de a lelkesedés töretlen, az olykor összegabalyodó cérnák ellenére, s már részeredményekkel is büszkélkedhetnek a bátor felhasználók.

Az eredményekről, az elvégzett munkáról folyamatosan kerülnek fel új tartalmak a Karolina weboldalára.

Forrás és fotó: Karolina Iskola

Magyar Kurír

Kapcsolódó fotógaléria