A diákok közös tevékenysége a víz- és levegőszennyezettség mérése úgynevezett STEAM-foglalkozásokon keresztül, melyek ötvözik a természettudományok (Science), a műszaki tudományok (Technology), a mérnöki tudományok (Engineering) és a matematika (Mathematics) módszereit és területeit.
A Miniszterelnökség megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő nyílt pályázatot hirdetett az innovatív tanulási környezet kialakítására és komplex tehetségsegítő programok megvalósítására, és a 2021/22-es tanévben első ízben a NTP-INNOV-21 pályázat terhére használhatták a Karolina Iskolában a Dreamshaper nevű online oktatási eszközt, melynek célja az volt, hogy a diákok vezetett formában, lépésről lépésre tanulják meg a projektmódszer felépítését, használatát. A tanárok ezt a folyamatot kísérték, de amellett, hogy szakmai kontrollt nyújtottak, lehetőségük nyílt önálló kísérleti projekt létrehozására is.
Az április 25-én kezdődött fenntarthatósági héten a SWAP-os (Students Against Water and Air Pollution) karolinás diákok a Dreamshaper eszközön keresztül megismerkedtek a közösségi projekt, azon belül a fenntarthatósági projekt tervezésének lépéseivel. Csoportosan egy-egy elméleti feladaton dolgozva, az eszköz előre definiált kérdésein keresztül építették fel a tervezhető tevékenység vázát, az általuk megadott központi vizsgálandó kérdés vagy probléma köré szervezve az egymásra épülő feladatokat.
Az eszköz nagy fokú szabadságot adott használóinak, és az önálló munkavégzést erősítette – akár egyéni projekteket, akár csoportosat választottak a diákok.
Az eredményekről, az elvégzett munkáról folyamatosan kerülnek fel új tartalmak a Karolina Iskola weboldalára.
Forrás és fotó: Karolina Iskola
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria