A padlóképes foglalkozásokkal azonosított Kett-módszer Európa-szerte elismert, mély pszichológiai-teológiai hátterű pedagógiai szemlélet. A módszer adta lehetőségeket a Pécsi Egyházmegye katekétái is egyre gyakrabban alkalmazzák a hitoktatásban.
A Kett-féle padlókép létrehozásakor nem csupán közös alkotásról van szó. A módszer pedig nem pusztán módszer, hanem egy pedagógiai folyamat, amelyben az ember- és világkép a közös alkotás során formálódik és alkot organikus egészet a gyermekekben, fiatalokban.
A továbbképzés ezúttal a böjti időszak mélyebb megélésében és a húsvétra való felkészülésben nyújtott segítséget a résztvevők számára: egy adott történetbe való belehelyezkedés és az egyszerű eszközökkel kialakított szimbólumokon keresztül juthatnak el azoknak a lehetőségeknek a felismerésére, amelyeket az idei nagyböjt személyesen kínál számukra.
A módszerben használt személyes szimbólumok a páros megosztásokban válnak a közösség kincsévé, az egymásnak adott áldás és a közös imádság pedig spirituális síkra emeli a közös alkotást.
„Az ember kereszt alakban földi, égi: nyitott a világra. Középen azonban, ahol a függőleges és vízszintes tengely metszi egymást, ahol a bensőben elrejtve a szív dobog, saját magát hordozza. A kereszt a jelévé lesz, a létezésének mint egésznek és a világ egészének” – vallja módszeréről Franz Kett.
A Kett-pedagógia alkalmazásával a középpontban rejlő szív megnyitására hívta meg Sipos Edit a szimbólumok és az alkotás örömének megélésével a résztvevőket.
Forrás: Pécsi Egyházmegye
Fotó: Tóth Lászlóné
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria