A nyolc féléves képzés a legújabb elméleti és módszertani ismereteket kínálja a hallgatóknak, felkészítve őket arra, hogy átfogó támogatást nyújthassanak a fogyatékos, sérült vagy akadályozott személyek számára, különös tekintettel azok speciális nevelési szükségleteinek felismerésére és kezelésére.
„Mivel azonban a tanulási akadályozottság nem korlátozódik az intézményes oktatásra, képzésünk során a hallgatók a tanköteles korú, tanulásban akadályozott diákok nevelése mellett az iskolás kor előtti és azt követő életszakaszokkal is foglalkoznak, beleértve a szakképzést, a munkába állást és a családalapítást” – mondta el Hosszu Timea, a Vitéz János Tanárképző Központ vezetője.
A gyógypedagógus-képzésben résztvevő hallgatók számára a tanulmányi idő alatt számos lehetőség nyílik a gyakorlati tapasztalatszerzésre. Különféle szakmai gyakorlatok nyújtanak számukra lehetőséget, hogy megismerjék a tanulásban akadályozott tanulók, fiatalok tanulási sajátosságait, mindennapi tevékenységeiket, és alkalmazzák elméleti tudásukat.
A Felvételi tájékoztató statisztikai adatai szerint a végzett gyógypedagógusok nem egészen másfél hónap alatt el tudnak helyezkedni a munkaerőpiacon, és a végzettek 0 százaléka volt álláskereső a tavalyi évben. Az egyetem által kínált képzés tehát nemcsak magas szintű elméleti és gyakorlati ismerettel ruházza fel a hallgatókat, hanem tanulmányaik befejezése után valós munkalehetőséget is kínál részükre.
Katolikus egyetemként különösen fontos számukra, hogy a pedagógusképzési portfóliójukban jelen legyen a gyógypedagógia, hiszen küldetésüknek tekintik, hogy végzett hallgatóik minden gyermek számára biztosítsák a megfelelő oktatást és az optimális tanulástámogatást.
Az új szak elindításával a Pázmány Péter Katolikus Egyetem nem csupán a szakemberhiányt enyhíti, hanem egy társadalmi igény kielégítéséhez is hozzájárul. Az elméleti képzés és a gyakorlati tapasztalatszerzés együttese a jövőben magasan képzett szakembereket bocsájt ki, akik a korszerű tudásukat alkalmazva hatékonyan segíthetik a sajátos nevelési igényű gyermekek társadalmi integrációját. Ez nemcsak a családok és a köznevelési intézmények számára jelent óriási támogatást, hanem hosszú távon a társadalom szemléletét is formálja.
További részletek és jelentkezési információk az egyetem weboldalán kaphatók.
Forrás és fotó: PPKE Bölcsészet-és Társadalomtudományi Kar
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria