A hitoktatók az életkori sajátosságoknak megfelelő témafeldolgozással és számonkéréssel kapcsolatos ismeretekkel gazdagodhattak, ősszel az alsó tagozatra, februárban pedig a felső tagozatra koncentrálva.
A képzés céljaként a hitoktatók módszertani tudásának felfrissítését jelölték meg, hogy új, általuk eddig nem használt, gyakorlatias módszereket is megismerhessenek, kipróbálhassanak és megszerethessenek. A módszertani továbbképzésen fontos szempont volt, hogy olyan módszerekkel ismerkedjenek a hitoktatók, melyekkel szívesen dolgoznak, hiszen ha a hitoktató jól érzi magát a tanórán és számára kedves módszereket alkalmazhat, a tanóra a gyermek számára is élvezetes, maradandó és élményteli lesz.
Az októberi alkalmon előtérbe került az alsó tagozaton jól alkalmazható módszerek közül a művészetterápia, a padlóképes módszer, a papírszínház használata is; februárban a felső tagozaton tanítóknál a szabadulószoba, a projektmódszer, a scrapbook és a gemifikáció módszerének feltérképezése is.
A továbbképzéssel kapcsolatban a részt vevő hitoktatók közül többen megosztották élményeiket, gondolataikat, melyekből részleteket közlünk:
Deli Anikó Anna hitoktató: „Nagy öröm volt számomra, hogy nemcsak előadást hallottunk, hanem az egyes módszereket ki is próbálhattuk. A csoport, melyben a továbbképzésen részt vettem nagyon jó volt. Együtt ötleteltünk. Mindenki ötletét beletettük a feladat megvalósításába. Az is jó volt, hogy a végén mindegyik csoport megosztotta az elkészített feladatát. Így sok új ötlettel gazdagodtunk. A hangulat is remek volt...”
Tarnai László Józsefné Andrea óraadó hitoktató: „Újszerű módszertani ismeretekkel lettem gazdagabb, amelyeket rögtön gyakorlati megvalósítás is követett. Jó hangulatú csapatmunkának lehettem részese a hittanos kollégákkal együtt.”
Bradics Bence óraadó hitoktató: „Számomra nagyon hasznos volt a képzés két eddig általam nem ismert új módszer miatt. Az egyik a szabaduló szoba tanításban való alkalmazása. A játék manapság nagyon népszerű szórakozás, kikapcsolódás az emberek körében minden korosztályban. A Szentírás történetei remek alapanyagot szolgáltatnak a játék kialakítására. A másik – lévén az én kézügyességem a nullával egyenlő a hajtogatásos, rajzos, ragasztásos dolgokban, emiatt pedig a kézügyességet igénylő órákat eddig nélkülöztem – a Scrapbook-készítés, ami sokkal inkább a fantáziát veszi igénybe, és csak másodlagosan a kézügyességet. Ezt a két módszert ki fogom próbálni a jövőben.”
Suszter Miklós hitoktató: „Rengeteg új ismeretet szereztem különféle módszerekről és eszközökről. Ilyenek voltak a következők: művészetterápia, hittanosprojekt-tervezés, kamishibai színház, a tanulót a hittanórára ráhangoló egyszerű játékok, játék ötletek, padlóképes módszer.
Forrás és fotó: Kaposvári Egyházmegye
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria